T: 030 234 24 50| |E: info@altermedia.nl

De rol van Indoor media binnen het Out of Home landschap

Indoor media valt onder de definitie van Out of Home media. Deze mediavorm bevindt zich weliswaar binnen maar is voor de consument buiten(hun)huis en dus Out of Home. Er worden diverse netwerken aangeboden in horeca, bioscopen, sportclubs enzovoort.

Indoor media is compleet wat anders dan Outdoor media

Met de vaststelling dat zowel Indoor als Outdoor media samen het Out of Home domein maken, houdt het met de verdere overeenkomsten ver op. Outdoor is voor het massa bereik, kort gezegd veel en vluchtige contacten. Terwijl je indoor media inzet wanneer je specifieke doelgroepen intens(ief) wilt bereiken. Dit maakt beide mediavormen vaak complementair.

Locaties bepalen de doelgroep bij Indoor media

Door het kiezen voor bepaalde type locaties selecteer je automatisch een bepaalde doelgroep. Wij bieden diverse locatietypen zoals: horeca, bioscoop en sportcentra. Vaak zijn deze ook weer verder te selecteren op subtypen, denk bijvoorbeeld aan de keuze voor sociëteiten voor het bereiken van studenten.

Indoor media bereikt niet alleen maar ‘raakt’ ook jouw doelgroep

Wij bieden diverse indoor media; van toiletreclame tot ansichtkaarten en van spiegelstickers tot bierviltjes. Ieder type heeft weer haar eigen kracht en kenmerken maar allen hebben als overeenkomst dat jouw doelgroep wordt bereikt in haar eigen belevingswereld.

Digitalisering binnen indoor media

Diverse technologische ontwikkelingen zijn ook het indoor medialandschap niet ontgaan. Bestaande infrastructuur wordt al deels vervangen door digitale oplossingen en ook nieuwe netwerken worden ontwikkeld. Maar ook op het gebied van interactiviteit biedt de nieuwe technologie mogelijkheden. Zo hebben wij ons volledige Toiletreclame netwerk voorzien van NFC tags voor een eenvoudige koppeling tussen jouw offline en online media-inzet.

Kenmerken van Indoor media op een rij

  • Selectief tot zeer selectief op de doelgroep
  • Toiletreclame en spiegelstickers zelfs selectief op M/V
  • Zowel nationaal als regionaal inzetbaar
  • Veelal lang en intensief contactmoment
  • Leent zich goed voor ludieke creatie
  • Veel situationele relevantie (juiste moment, juiste persoon en de juiste plek)
  • Ideaal vaak voor touchpoints binnen het mediaplan

Kijk hier voor meer informatie en indien je interesse hebt, neem dan contact op met ons voor een passend voorstel.