T: 030 234 24 50| |E: info@altermedia.nl

Steeds meer automobilisten

Het aantal personenauto’s is de afgelopen decennia flink toegenomen. Met ruim 8 miljoen auto’s in Nederland is “De Automobilist” een doelgroep op zich geworden. En niet alleen de groep automobilisten is sterk gegroeid, ook het aantal motorfietsen is met 60% gestegen. Op dit moment heeft 1 op de 25 volwassen een motorfiets. Kijk hier voor het volledige CBS rapport.

Deze enorme groep auto- en motorbezitters is interessant voor veel bedrijven en branches. Denk aan automerken, verzekeraar, onderhoudsbedrijven, bandenleveranciers en nog veel meer bedrijven uit de automotive branche.

De automobilist bereiken

Uiteraard is radio een logische manier om de autogebruiker te bereiken. Maar de luisteraar spendeert maar 17% van zijn luistertijd in de auto. Daarnaast werken ontwikkelingen als Spotify het bereik van radio onder de automobilist tegen. Dus wanneer zuiver dé automobilist je doelgroep is, heb je met de inzet van radio veel waste..

Vrachtwagenreclame bereikt de automobilist als geen ander

Vrachtwagenreclame is het enige Out-of-Home medium dat de automobilist én motorrijder zowel op de snelweg als de grote doorgaande wegen bereikt. Een abri bereikt de doelgroep hoofdzakelijk in de bebouwde kom en masten zijn alleen zichtbaar op de snelweg.

vrachtwagenreclame reclame snelweg snelwegmastentrailerback-2

Kijk hier voor meer informatie en indien je interesse hebt, neem dan contact op met ons voor een passend voorstel.