T: 030 234 24 50| |E: info@altermedia.nl

Sterke groei van Digital Out-of-Home

Met de komst van steeds meer digitale schermen binnen het Out-of-Home landschap wordt Digital Out-of-Home (DOOH) een steeds belangrijker onderdeel in het buitenreclame landschap. Met 7% is het aandeel in Nederland momenteel nog beperkt. Maar in Engeland en China ligt dit al op respectievelijk 43 en 35 procent. De verwachting is dat dit aandeel in Nederland ook aanzienlijk groeit de komende jaren.

digitaal digital out of homedigitaal digital out of home

DOOH voegt meer toe dan alleen een digitale poster

Daar waar Outdoor media in de basis een massa bereikt bieden de digitale mogelijkheden van DOOH de mogelijkheid om de campagne beter af te stemmen op doelgroep, omstandigheden en timing. Nieuwe technieken als iBeacons, WiFi, Face recognition, NFC en Eye tracking generen data die eerder niet voor mogelijk waren met traditionele buitenreclame inzet. Ook creatief biedt bewegend beeld een hogere attentiewaarde en kan een complexere boodschap worden gecommuniceerd.

Altermedia timmert hard aan de digitale weg

Met de huidige uitrol van het exclusieve WoW netwerk zijn wij hard op weg het eerste nationale digitale schermen netwerk in de betere Nederlandse horeca te realiseren. Onze Toiletreclame panelen zijn al sinds 2015 allemaal voorzien van NFC tags waardoor wij ook voor deze doelgroep gelegenheid tot interactie bieden. En uiteraard interessante data vergaren.

avans-boldooh-xpo-1

Wij zullen de komende jaren substantieel investeren in deze en andere DOOH oplossingen. Dus like ons op Facebook en LinkedIn om op de hoogte te blijven van deze ontwikkelingen.