Doelgroepen

Wij bereiken, verrassen en activeren jouw doelgroep

Doelgroepen

Wij bereiken, verrassen en activeren jouw doelgroep

Altermedia biedt zichtbaarheid onder diverse doelgroepen

De locatie bepaalt in veel gevallen voor wie u zichtbaar bent. Zo bereik je de automobilist met Vrachtwagenreclame en de student via Toiletreclame in studentengelegenheden. Kortom; wij helpen jou met het vinden van de juiste locatie, afgestemd op jouw doelgroep
Jongeren
Het mediagebruik van jongeren en studenten is erg divers en daarom zijn zij erg moeilijk te bereiken.Maar ook jongeren en studenten leven in de gewone ‘offline’ wereld en in die échte wereld vinden wij de perfecte plekken om hen te bereiken. Want, hoe digitaal hun wereld ook is, zij gaan nog steeds naar de universiteit, de bioscoop, de kroeg of zijn lid van een studentenvereniging. Ook spreken vriendinnen nog steeds af om onder het genot van een capuccino bij te kletsen.
Studenten
Jongvolwassenen
Zowel Indoor als Outdoor bieden wij verschillende mogelijkheden om zichtbaar te zijn voor de leeftijdsgroep 20 tot 25 jarigen. Een ambitieuze en gemotiveerde doelgroep en uitermate interessant voor adverteerders. De studie komt ten einde, carrière begint en het echte uitgaan wordt steeds vaker ingeruild voor een vrijdagmiddagborrel met collega’s, etentje met de partner of een bezoekje aan de bioscoop.
Volwassenen​
De doelgroep 25 tot 45 jaar zijn de eerste fase van hun persoonlijke en maatschappelijke ontwikkeling voorbij. Men beschikt inmiddels over meer werkervaringen is vaak al doorgegroeid in zijn of haar functie en ook het persoonlijke leven ziet er iets anders uit. Een koopkrachtige, hoogopgeleide doelgroep van (vaak) tweeverdieners. 56,6% van deze doelgroep woont samen of is getrouwd en 31% gaat minimaal 2 maal per jaar op vakantie en zit zakelijk bovengemiddeld op de weg.
Jonge gezinnen​
Gezinnen met jonge kinderen zijn een interessante doelgroep. Iedereen kent de hectiek van een jong gezin. Er moeten continu aankoopbeslissingen gemaakt worden variërend van de frisdrank in de koelkast tot het merk van de nieuwe schooltas. Deze jonge gezinnen maken een steeds groter deel uit van het nationale bioscoopbezoek. Uiteraard rondom de kinderfilms maar ook in de avond bereiken we de jonge ouders die er even samen tussenuit zijn met de kinderen bij de oppas of grootouders.
Mannen/Vrouwen
Als exploitant van Toiletreclame zijn wij uniek binnen het Out-of-Home landschap. Toiletreclame is het enige medium binnen het OOH segment dat de mogelijkheid biedt voor selectie op man of vrouw. U kunt campagnes boeken op man óf vrouw maar het is ook mogelijk om alleen uw creatie op het geslacht af te stemmen voor de juiste ‘tone of voice’. Tot 50% minder waste en uw boodschap wordt hierdoor nog relevanter. Daarom: Impact door relevantie!
Winkelpubliek​
Wij hebben een speciaal netwerk samengesteld van zorgvuldig gekozen locatie die overdag geopend zijn en gelegen zijn in de drukke winkelgebieden. Gezellige grand-cafés of lunchgelegenheden om onder het genot van een broodje en lekker koffie even bij te komen van een intensieve dag winkelen. Een ideaal netwerk waar de doelgroep kan worden aangesproken in een relaxte en kwalitatieve omgeving.
Automobilisten TEST
De auto- en motorbezitter is interessant voor veel bedrijven en branches. Denk aan automerken, verzekeraars, onderhoudsbedrijven, bandenleveranciers en nog veel meer bedrijven uit de automotive branche. Door de enorme omvang is de automobilist een doelgroep op zich en Vrachtwagenreclame bereikt de automobilist als geen ander! Vrachtwagenreclame is ook het enige Out-of-Home kanaal dat de automobilist op alle wegen intensief bereikt.
Cultuurliefhebbers
De cultuurliefhebber! Een doelgroep die zich het best laat omschrijven als trendy, outgoing en maatschappelijk betrokken. Mensen die met een open mind in de wereld staan en de kunst en cultuur een warm hart toedragen. Met ons grote nationale locatienetwerk kunnen wij perfect selecteren op locaties waar deze doelgroep bovengemiddeld komt. Een van de bekendste namen binnen ons netwerk waar deze “bewuste consument” komt zijn de vestigingen van Bagels & Beans.
Zakelijke beslisser​s
Altijd druk, dat lijkt het motto van de zakelijke beslisser. Door de week slaapt hij een half uur minder dan anderen en gemiddeld werkt de B2B beslisser twee uur en drie kwartier langer. Ook zit de zakelijke beslisser meer en langer op de weg. En uiteraard is er ook vrije tijd! Afspreken met vrienden, sporten, winkelen, horecabezoek en een avond bioscoop, dit alles doet de zakelijke beslisser meer dan de ‘gemiddelde’ Nederlander.

Advies nodig over
hoe u zo effectief mogelijk
uw doelgroep kunt bereiken?